2011. augusztus 31., szerda

Gyümölcsjoghurt házilag

Ahogyan már korábbiakban is írtam, szeretem tudni, mit eszem… Az utóbbi pár évben, a különböző vásárokban árusoknál figyeltem fel a gyümölcsjoghurtokra, amihez én rendszeresen nem tudok hozzájutni, de kísérletezve az alábbi receptet szeretném megosztani. Gyümölcsként áfonya, barack, eper, meggy, de számomra a legértékesebb a fekete ribizli. Ami egy markáns ízű és jellegzetes illatú gyümölcs a XVI.sz.-tól honosodott meg hazánkban, június végén, július elején terem, ekkor érdemes feldolgozni és fagyasztóba téve, téli hónapokban vitaminforrás. Egyes jelzők szerint, „gyógynövénydrog”, ami értékességét jól kifejezi. A gyógygyümölcs antioxidáns tumorellenes színezőanyagokat tartalmaz, antocián, flavonoid, polifenol említhető. 100gr gyümölcs antocián származéka 500mg. Az, A vitamin provitaminja a karotin, B1, B2, E és C-vitamin tartalmak jelentősek, C-vitamin bomba, hiszen 100gg gyümölcs 130-170mg-ot tartalmaz. Ásványi anyagokban kalcium, vas, ami gyermekek, nők számára értékessé teszi. Méregtelenít, vízhajtó, egészséges bélflórát tart fenn és a bőr nedvesség tartalmát adja.

Hozzávalók, 2 fő részére:
75 gr joghurt
2,5 dl házi tej
1 evőkanál méz
4-5 dkg gyümölcs

Elkészítés:
Egy csuporba töltöm a joghurtot, langyosított tejjel felöntöm, elkeverem és letakarva hagyom dolgozni. Gyakorlatilag reggel odatéve estére kanalazható vagy ízesíthető és hűtőben másnap reggelire be is hűl.
A joghurtba a mézet, gyümölcsöt bele rakva, botmixerrel elegyítem és kész is van.

A kész mennyiség kalória tartalma: 310, 1 adag: 155 kalória.